Silnik SKY 100
Producentem silnika jest włoska firma Skyengines
Chłodzony cieczą 0.7 l z samoczynnym obiegiem płynu,
Nie posiada pompy wodnej więc przed startem wymagane jest staranne nagrzanie silnika tak aby obieg samoczynny rozpoczął pracę.
Takie rozwiązanie zostało zastosowane w celu zmniejszenia ciężaru silnika,
zastosowany gażnik Walbro WG10, łatwy w regulacji, gdzie nastawiony raz na poczatku, nie wymaga korekty przez okres dlugiej eksploatacji.
Silnik ten posiada tak wystarczającą moc, że w zastosowaniu do tandemu, team Paramotor wygrał Otwarte Mistrzostwa Czech oraz zajął 6 miejsce w Mistrzostwach Świata 2009 oraz zostal Mistrzem Polski 2010 w klasie PF2 (tandem)
{phocagallery view=category|categoryid=6}
Dane techniczne silnika:
Typ | jednocylindrowy, dwusuwowy chłodzony cieczą |
Pojemność (cm3) | 102 |
Moc | 18 KM przy 10200 obr/min |
Maxymalne obroty | 10600 obr/min |
Starter | ręczny rozrusznik |
Gaźnik | Walbro WG 10 |
Przełożenie | 1 : 4 przekładnia zębata smarowana olejem |
Ciężar silnika | 13 kg z płynem chłodzącym |
Sprzęglo | odśrodkowe |
Kierunek obr. śmigła | prawe |
Max temp płynu chłodzącego | 95° Celsjusza |
Dostepny w kolorach | czerwony, niebieski |